افتتاح شد. در این فروشگاه تمام محصولات مرتبط با کامپیوتر از قبیل لپ‌تاپ، کامپیوترهای رومیزی، کامپیوتر های آل این وان، قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر عرضه می‌شود. همچنین در این فروشگاه انواع تبلت های کتابخوان ماشین حسابهای مهندسی و جی‌پی‌اس نیز عرضه شده است. علاوه بر عرضه محصولات مذکور کلیه خدمات نرم افزاری بر روی کامپیوتر های با سیستم عامل ویندوز و مک نیز در این فروشگاه ارائه می شود. فروشگاه‌های موبایل و کامپیوتر آل‌دیجیتال مجموعه ای از جدیدترین و بهترین مدلهای معتبر تلفن همراه، لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت و وسایل دیجیتال دیگر به همراه انواع لوازم جانبی مربوط به آنها هستند که با نازل ترین قیمت و خدمات رسانی مناسب همزمان بصورت سنتی و آنلاین از طریق فروشگاه مجازی آل‌دیجیتال در خدمت مشتریان خود می‌باشد. فروشگاه آل‌دیجیتال در اردیبهشت ماه 1391 موفق به کسب نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه‌های اینترنتی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.
این فروشگاه اقدام به راه اندازی وب سایت خود نمود و خدماتی که در این وب سایت ارائه می‌دهد عبارتند از:
* فروش اینترنتی
* معاملات دست دوم
* ارائه اطلاعات جامع و تخصصی شامل مشخصات و تصاویر محصولات
* امکان جستجو و مقایسه محصولات جهت امکان انتخاب محصول مناسب توسط مشتری
* ارائه قیمت و موجودی به روز محصولات
* ارائه جدیدترین اخبار و تازه های مرتبط به حوزه فعالیت
* معرفی محصولات آینده
* انجمن گفتگو برای اعضا جهت پاسخ به سوالات
شکل 2-8- صفحه نخست وب‌گاه آل‌دیجیتال www.alldigitall.ir
2-17-5- فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی ناربلا
فروشگاه اینترنتی ناربلا ، به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه‌ی بخش خصوصی ارایه کننده‌ی خدمات و فروش در فضای مجازی در ایران، توانسته است با بهره‌گیری از نیروهای کارآمد و متخصص خود و با ایجاد بزرگ‌ترین شبکه‌ی دسترسی به آخرین ابزارهای ارتباطی و اینترنتی، خدمات متنوع، کارساز و موثری را برای تمامی کاربران در سطح کشور فراهم سازد.
مهم‌ترین فعالیت‌ها و خدمات این گروه، ارایه‌ی راهکارهای متنوع برای دسترسی و خریدی آسانتر و انتخاب کالاهای استاندارد با گارانتی های اصلی ، قرهنگ خرید و فروش اینترنتی و … است.
خانواده‌ی بزرگ مشتریان فروشگاه اینترنتی ناربلا را مجموعه‌ی یک میلیون نفری کاربران و خریداران ، نزدیک به یک هزار سازمان و موسسه استفاده کننده از خدمات خاص ناربلا برای شرکت‌ها و سازمان‌ها و ده‌ها هزار مشترک در سراسر دنیا تشکیل می‌دهند. چه آن که تعداد اعضای این خانواده‌ی بزرگ طی سال‌های مختلف فعالیت این گروه، رشد بسیار چشم‌گیری داشته است و این روند فزاینده همچنان ادامه دارد. فروشگاه اینترنتی ناربلا برای ارایه‌ی خدمات کارآمد و موثر به مشتریان خود، هم‌اکنون بیش از 60 نفر از مدیران و نیروی انسانی متخصص و کارساز را با میانگین تحصیلی فوق لیسانس در خود جای داده است..
تاریخچه
فروشگاه اینترنتی ناربلا فعالیت خود را از بیست و دوم اردیبهشت ماه سال 1388 به عنوان یکی از پیشرو ترین فروشگاه های اینترنتی در ایران و با همکاری سه نفر آغاز به کار کرد ( آقای حمید رضا بیابانی فارغ التحصیل رشته حسابداری و آقای مهندس میثم کیهانی فارغ التحصیل رشته نرم افزار و آقای محمد امین امام فارغ التحصیل رشته نقاشی) .
اولین خرید اینترنتی توسط یک ارگان دولتی بزرگ در مورخ 28/04/1388 برای این مجموعه رقم خورد. در آن هنگام، مباحث مرتبط با تجارت الکترونیک و مشتری‌مداری در اینترنت و ابزارهای دسترسی به شبکه‌های جهانی در ایران بسیار نو بود و کاربران برای استفاده از جزئی‌ترین امکانات همچون خریدی مطمئن و با قیمت مناسب با مشکلات بسیار زیادی رو به رو بودند و ناگزیر باید مراحل بسیار پیچیده‌ای را برای دسترسی و استفاده از آن طی می‌کردند. وجود مشکلاتی از این دست از یک سو، و رشد پرشتاب کاربرد اینترنت و ابزارهای آن در سراسر جهان توسط کشورهای پیشرفته از دیگر سوی، انگیزه‌ی اصلی تاسیس گروه شرکت‌های بین الملل ایده نوین نار با نام تجاری ناربلا برای ارایه‌ی فروش و خدمات اینترنتی در ایران بود.
هر چند ناربلا ، فعالیت خود را با ارایه‌ی فروش لوازم خانگی به کاربران آغاز کرد، اما نگرش مدیریتی موسسان این گروه به این فعالیت به عنوان یک کسب و کار پویا و بالنده و مسیری که از همان ابتدا برای رشد و پیشرفت این گروه توسط موسسان آنان برنامه‌ریزی شده بود و نیز نیازهای بی‌شمار و فزاینده‌ی بازار برای خدمات این گروه و رضایت مشتریان از کیفیت خدمات ارایه شده توسط این گروه، موجب شد که ناربلا به سرعت بتواند جایگاه بسیار مناسبی را به عنوان پیشروی این فعالیت در بازار به دست آورد و روزانه تعداد بسیار چشم‌گیری به شمار مشتریان ناربلا افزوده شود. به گونه‌ای که هم‌اکنون، خانواده‌ی مشتریان ناربلا را گروهی بیش از یک میلیون نفر از کاربران خانگی و سازمان‌ها و موسسات تشکیل می‌دهند. چه آن که، برای ارایه‌ی خدمات کارآمدتر به این خانواده‌ی بزرگ، سود حاصل از فعالیت‌های شرکت نیز به طور مداوم صرف توسعه‌ی فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری بر تجهیزات و فناوری‌های جدید می‌گردد.
چشم انداز
ارایه‌ی خدمات گسترده‌ی در فضای سایبری توسط ناربلا در سطح کشور موجب شده است میلیون‌ها نفر از طریق این خدمات با فرهنگ نوینی خرید نمایند که بی شک خرید اینترنتی صحیح در دراز مددت به نفع همگان خواهد بود که این امر خود گامی به سوی دست‌یابی به شاخص‌های مورد نیاز برای پیمودن مسیرهای رشد و توسعه کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود. به همین خاطر است که ناربلا و با کمک مشتریان خود در جامعه وجهه‌ای ملی پیدا کرده است.
فعالیت های اجتماعی
ارایه‌ی خدمات به طیف گسترده‌ای از کاربران و مشتریان، به ناربلا وجهه ملی بخشیده است و همین وجهه ملی، موجب بالا رفتن رسالت‌های اجتماعی این گروه شده است. بر اساس همین رسالت، ناربلا مجموعه‌ای از فعالیت‌های اجتماعی را نیز انجام می‌دهد که مهم‌ترین آنها عبارت است از:
o همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی :
ناربلا همکاری و ارتباط نزدیکی با دانشگاه‌ها و مراکز علی و پژوهشی کشور دارد. حمایت از رخدادها و همایش‌های خاص دانشجویی، ارایه‌ی خدمات ویژه به دانشگاه‌ها، حمایت از پایان‌نامه‌ها و تحقیقات دانشجویی و همکاری با سازمان سنجش آموزش کشور را می‌توان از جمله زمینه‌های همکاری ناربلا با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور نام برد. افزون بر این، جذب نیروهای دانش آموخته‌ی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی همواره مورد توجه ناربلا بوده است.
o برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی – ترویجی
ناربلا طی سال‌های فعالیت خود به منظور فرهنگ‌سازی برای استفاده از آخرین فناوری‌های روز جهان در حوزه‌ی فروش اینترنتی،با برگزارکنندگان همایش‌ها و نشست‌های علمی- ترویجی متعددی را برای مدیران، کارشناسان و علاقه‌مندان همکاری نزدیک داشته است که همواره با استقبال چشم‌گیری از سوی آنان مواجه شده است.
ناربلا به چه معنا می باشد :
ناربلا نام کاملا اصیل فارسی می باشد و مهمترین سنبل ایرانیان باستان و دوران هخامنشی می باشد.
ناربلا در لغت به معنای گل درخت انار می باشد و با کمی دقت متوجه خواهید شد که در تمام کتیبه ها و سنگ برجسته ها و مجسمه های آن زمان استفاده میشده و در مجسمه ها و نقش برجسته هایی که از کوروش کبیر به جا مانده ناربلا سنبل ایران را در دست آن مشاهده می نمایید.
مجوزها
ناربلا به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی در ستاد پیوندهای وزارت بازرگانی ثبت و در لینک فروشگاه ها قرار گرفت و همچنین با اخذ مجوز از سایت ساماندهی و دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت بازرگانی به عنوان 5 سایت نخستی که این مجوز را دریافت نموده اند فعالیت می نماید و با هماهنگی های به عمل آمده با شرکت بیمه ایران کلیه خرید های انجام شده توسط بیمه ایران تضمین شده است.
شکل 2-9- صفحه نخست وب‌گاه ناربلا www.narbella.com

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تحقیق درباره گروه کنترل، نرم افزار

فصل سوم
روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه
تحقیق را می‌توان علمی منظم دانست که در نتیجه‌ی آن پاسخ‌هایی برای سؤال‌های مورد نظر مطرح شده پیرامون موضوع تحقیق به دست می آید. همچنین روش تحقیق به عنوان فرآیندی نظام‌مند برای یافتن پاسخ به پرسش با راه حلی برای مسئله قلمداد شده است (خاکی،1378). در این فصل روش تحقیق، قلمرو مکانی و زمانی تحقیق، نمونه آماری، جامعه آماری، متغیر تحقیق، روش جمع آوری اطلاعات به همراه روش تجزیه و تحلیل داده ها توضیح داده شده است.
3-2- متغیر تحقیق
متغیرهای یک تحقیق باید قابلیت سنجش و اندازه گیری را پیدا کنند، یعنی باید به شاخص‌ها و مفاهیم عینی تری تبدیل شوند که بتوان آنها را مشخص و اندازه گیری کرد. در غیراینصورت، امکان سنجش و اندازه‌گیری آنها وجود نداشته و محقق نمی‌تواند فرضیه‌های تحقیق خود را ارزیابی نماید، بنابراین شرط اول این است که متغیرها و مشخصات آنها به شیوه‌ای تعریف شوند که مشاهده پذیر و قابل سنجش باشند. شرط دوم این است که معیارهای اندازه‌گیری در جمع آوری اطلاعات به گونه‌ای بکار گرفته شوند که امکان ارزیابی فرضیه‌ها وجود داشته باشد. چنانچه این شرایط در مورد تعریف مشخصات و متغیرهای مورد مطالعه رعایت شود می توان گفت که متغیر، تعریف عملیاتی شده است، یعنی محقق بعد از انجام دادن آن میتواند آنها را اندازه‌گیری نموده، اطلاعات مورد نظر را گردآوری کند. منظور از متغیر مورد بررسی در این تحقیق عبارتست از تجربه کاربری وب‌گاه که شامل پنج معیار طراحی مناسب، درستی محتوا و نمایش اطلاعات کمکی ، جستجوی آسان و نتایج مؤثر، پیش گیری و تصحیح خطا و کارآمدی استفاده می باشد که در ذیل به توضیح هر یک می پردازیم.
3-2-1- طراحی مناسب
برخی از اصول کلی مدیریت گرافیک وب‌سایت‌ از قرار ذیل است (حسنی، 1386):
الف ـ اصول مربوط به گرافیک و ساختار وب‌سایت:
– کاربرمداری: در طراحی ساختار و معماری اطلاعات و طراحی رابط کاربر وب‌سایت، محور اصلی باید نیازها و رفتارهای اطلاع‌یابی مخاطبان اصلی وب‌سایت در نظر گرفته شود.
– آسان‌سازی و تنوع دسترسی به محتوا: ساختار و ظاهر وب‌سایت باید زمینه ی مناسب را برای دسترسی آسان کاربران به محتوای وب‌سایت، با هر سطح از دانش و توانایی فراهم آورد.
– ساختار منطقی و یک‌دست: وب‌سایت، باید ساختاری منطقی و یک‌دست داشته باشد و بخش‌های مختلف آن به شکل مناسبی در دسترس کاربران قرار گیرد.
– شکل ظاهری مناسب و هماهنگ: شکل ظاهری وب‌سایت باید با هدف و موضوع وب‌سایت، هماهنگی و هم‌خوانی داشته باشد. به منظور بهبود وضعیت ارتباط با مخاطبان، باید از یک محیط واسطه‌ای (رابط کاربر) مناسب استفاده شود و طرح‌ ظاهری وب‌سایت باید امکان دستیابی آسان به اطلاعات را فراهم نماید.
ب ـ اصول مربوط به محتوای گرافیکی وب‌سایت:
تصاویر موجود در وب‌سایت، کیفیت و حجم مناسب داشته باشد. برای متون و عناصر گرافیکی به کار گرفته شده در وب‌سایت، رنگ مناسب در نظر گرفته شود. (حسنی، 1386)
از آنجا که امروزه فناوری به یک بخش ضروری از زندگی روزمره تبدیل شده است در نتیجه می‌بایست طیف گسترده‌ای از دستگاه هایی که کاربران به واسطه آنها قادر به دسترسی به اینترنت هستند را در نظر گرفت. زیرا انعطاف پذیری، کلید موفقیت کسب و کار به خصوص کسب و کار آنلاین است. در گذشته برای نمایش یک سایت در موبایل، یک طراحی و برنامه نویسی مجزا انجام می‌دادند. در این نوع طراحی، سرور با توجه به شناسه مرورگر کاربر54 تشخیص می داد که کاربر سایت را با موبایل بازدید می کند در این حالت یا محتوای موبایل را در همان آدرس به او نشان می‌داد یا

دسته‌ها: No category

دیدگاهتان را بنویسید